Geef adem: nieuwe campagne maakt impact van longziekten zichtbaar

‘Geef Adem’. Dat is het motto van een nieuwe landelijke publiekscampagne van Longfonds. Hierin wordt aandacht gevraagd voor een onderwerp dat alle longziekten verbindt: benauwdheid. Want het is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend om vrij te kunnen ademen. De campagne heeft als doel de impact van longziekten zichtbaar te maken en baanbrekend wetenschappelijk onderzoek mogelijk te maken. 

De campagne is ontwikkeld samen met mensen met een longziekte, longartsen, verpleegkundigen, huisartsen, kinderartsen en andere organisaties die zich inzetten voor onze longgezondheid. Onder andere in een televisiecommercial (zie bovenstaand) wordt duidelijk hoe groot de invloed is van een longziekte op je leven. Daarmee brengen we het verhaal van mensen met een longziekte in beeld en laten we zien wat benauwdheid met hen doet.

De commercial is vanaf 5 november te zien op televisie en te horen op de radio. Ook maakten we een making-of-video van de commercial. In de onderstaande video maak je kennis met de hoofdrolspelers: Joop (COPD), Astrid (astma en corona), Iep (kinderastma), Charissa (ernstig astma) en Annemie Boehmer (kinderlongarts).

(Bron en meer informatie Longfonds)

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *